Iz 35,1-6a.10; Jak 5,7-10; Mt 11,2-11
Evangelium je poctivé, není prvoplánovou agitkou a nebojí se hovořit i o slabostech velkých mužů a žen, kteří evangeliem procházejí. I Jan Křtitel vyjadřuje svoje pochybnosti, tázání se a nejistotu. Jan měl zřejmě představu o Mesiáši jakožto přísném soudci: Sekera už je na kořeni stromů; a každý strom, který nenese dobré ovoce, bude vyťat a hozen do ohně (Mt 3,10). Ježíšova činnost však vypadala jinak. Ježíš chce proto korigovat Janovu nesprávnou představu, a proto předává jeho učedníkům zvěst o mesiášských znameních, které ale také čerpaly ze Starého zákona a Jan je dobře znal: slepí vidí, chromí chodí, malomocní jsou očišťováni, hluší slyší, mrtví vstávají, chudým se hlásá radostná zvěst (v. 5). I já nemusím být vždy ten silný, vždy ten který ví a je bez pochybností. Dotazuji se tak upřímně a s takovou důvěrou v Pána v takových nejasnostech svého života? Ve vězení okolního prostředí (nemoc, složité situace)? Vztahuji i na sebe Ježíšovo slovo: slepí vidí, chromí chodí, malomocní jsou očišťováni, hluší slyší, mrtví vstávají, chudým se hlásá radostná zvěst?